joi, 28 iulie 2011

CEI 7 SAMURAI (Shichinin no samurai)


lipsit de discernamant,asa cum eram la o anumita varsta,nu am reusit decat foarte tarziu,si asta mai mult la indemnul unui prieten,sa ma duc sa vizionez acest film.
pentru mine,si foarte probabil pentru destul de multi altii,de capatai ramanea nu mai putin celebrul "Cei 7 magnifici" facut de John Sturges in 1960,un remake al filmului despre care discut astazi.
la fel de adevarat este ca deabia incepusem si eu sa ma dumiresc cam ce este cinematografia japoneza.


pe vremuri (tot pe vremuri......) la Cinemateca Romana exista la casa de bilete un material de uz intern al Arhivei Nationale de Filme care se chema "Caiet de documentare cinematografica".
nu am inteles niciodata prin ce minune el era distribuit si catre marele public,dar asta nu cred ca este relevant,important este ca citind continutul sau aveai posibilitatea de ati extinde considerabil perspectiva de a cunoaste noi si noi lucruri despre film si cei ce se chinuie sa ti-l aduca spre proiectie.
acolo am citit mult despre Kurosawa si filmele sale.



iar cand am avut ocazia sa si vad "Shichinin no samurai" am si facut diferenta intre arta si nonarta.
paradoxul consta in faptul ca ambele filme pot fi considerate ca fiind comerciale,si nu gresesc facand aceasta afirmatie.
diferenta fiind realizata de geniul,educatia si traditia lui Akira Kurosawa care-si duce astfel filmul spre arta......



Niciun comentariu: