miercuri, 3 august 2011

BABEL (Babel)


terorismul si violenta sunt atribute negative incontestabile ale vremii noastre.
saracia,fanatismul si ideologiile extreme sunt alte subiecte ce li se pot adauga.
acest film facut dupa un scenariu al unui om pe care in ultima perioada in urmaresc cu mare atentie (este vorba de mexicanul Guillermo Arriaga,cel ce mai semneaza cateva scenarii de mare calitate ("21 grams";"Amores Perros" sau "Burning plain") releva intr-o triada foarte fin construita cat de mult influenteaza intamplarea viata noastra,a tuturora.


am achizitionat filmul cu o unda de incertitudine,nu eram chiar convins ca va fi ceva care sa-mi placa cu adevarat,m-am inselat insa.
un Brad Pitt si o Cate Blanchett impecabili in rolurile lor,carora li se adauga acele anonime nume de bastinasi care populeaza ecranul in decorul auster al tinuturilor muntoase ale Marocului,locul unde se intretaie culturi,mentalitati si obiceiuri ce de multe ori le privim ca pe o stare de exotism contemplativ.
ca om ce am pasit pe pamantul Africii am gustat intr-un anume fel ceea ce ecranul imi releva.


stiu ca nu multi sunt atrasi de ariditatea locului si de trasaturile aspre ale oamenilor.
in pofida acestei stari,dincolo de aparente poti regasi cu usurinta demnitatea acelui om simplu care-si dojeneste fara retinere odrasla atunci cand stie ca a gresit,sau isi etaleaza puterea de a se sacrifica daca situatia o impune.
m-am plecat in fata acestui mod de existenta,un mod ce este doar la indemana celor simpli ,inca neprihaniti de "avantajele" societatii tehnocrate.
un film (in regia lui Alejandro González Iñárritu) ce ne impinge spre meditatie si care cu siguranta ca nu poate fi uitat atat de repede.....



Niciun comentariu: