joi, 18 august 2011

Calator prin Europa - Amsterdam 4 CLUB PARADISO


l-am reperat cu totul intamplator.
hoinaream curios sa cunosc cat mai multe despre Amsterdam.
dupa ce evident am localizat principala mea tinta care era Rijksmuseum (Muzeul Regal),deodata undeva aproape de Liedseplein (in acea zona centrala imi rezervasem camera la hotel) m-am oprit in fata unor aviziere atarnate pe perete al uneia din nenumaratele vechi si frumoase cladiri ale orasului.


unul zicea cam asa:in seara aceasta la orele 22,00 va invitam la un concert Captain Beefheart.
stiam trupa,americana,din perioada frumoasa a anilor '70.
mi-am zis ca este o proiectie video si am plecat mai departe caci ii aveam si eu pe un DVD.
la intoarcere insa m-am oprit iarasi in dreptul cladirii si deabia atunci mi-am dat seama ca ma aflu in fata celebrului club Paradiso si ca ceea ce credean eu ca este o proiectie video de fapt era un concert adevarat.
nu va mai spun cat am fost de bucuros,iar acea prima noapte a mea in Amsterdam n-am s-o uit nicicand,si nu numai pentru asta ci si pentru ca acolo,in club,iar in zilele ce au urmat, pretudindeni,am avut pentru prima oara in viata mea sentimentul de libertate deplina.


de fapt clubul este o fosta biserica care a fost transformata intr-un spatiu cu alta destinatie in anul 1968.
aici au concertat trupe de la Rolling Stones,Nirvana,Soft Machine,Pink Floyd,Van der Graaf pana la interpreti de talia lui Nic Cave & The seeds sau Beth Hart.
dar nu numai asta se intampla acolo,poti sa asisti la spectacole multimedia,expozitii,festivaluri de poezie sau chiar proiectii de filme.
autoritatile au incercat in nenumarate randuri sa-i redea destinatia initiala,renumele capatat nu le mai permit insa sa mai faca ceva.

asadar.....
orice iubitor de muzica,si de arta in general,n-ar trebui sa-l ocoleasca daca a ajuns in Amsterdam.
si ca deobicei inchei cu o invitatie,duceti-va daca sunteti in orasul florilor sa-i simtiti atmosfera unica,clubul se afla pe strada Weteringschans la numarul 6-8.



Niciun comentariu: