marți, 2 august 2011

Cei goi si cei morti - Norman Mailer


romanul a aparut intr-o prima traducere cam prin anii '70,cred ca nu ma inseala memoria.
evident ca numai la acest titlu nu-mi stateau mie gandurile pe atunci,fiind un pusti ce se dadaea in vant dupa cu totul altceva.
cand a venit vremea sa-mi primenesc si eu biblioteca m-am vazut pus in situatia de a lua de undeva aceasta carte,
si am inceput o goana furibunda.


anticariate,pentru inceput,talciocul din Vitan,librarii mai dosite de cartier.
nimic.
si nimicul asta s-a tot intamplat cativa ani de zile.
odata,fiind intamplator la Chirnogi,si neavand ce face cateva minute pana ce amicul meu isi rezolva problema la primarie,am intrat in cladirea cooperativei.
era una noua,cu etaj.
jos,la parter,gaseai de-ale gurii,unelte pentru lucrat pamantul si jucarii pentru copii.
la etaj,printre altele,era si un raft ce adapostea cateva zeci de carti.



ei bine,acolo,prafuit de atat asteptare se afla "volumul meu".
nici nu mi-a venit sa-mi cred ochilor cand am vazut titlul in timp ce baleiam cartile frumos aliniate.
am luat-o de acolo si am platit entuziasmat cei 22 de lei cat costa cartea.
adica,mult,caci tot cam atat dadeam pe un pranz la braserie,la Athene Palace..........


Niciun comentariu: