duminică, 14 august 2011

CITITORUL (The reader)

despre razboaie,asasini,holocaust,alienati mintali si criminali s-au facut multe filme.
insa a simti ceva pentru un om caruia aparent nu merita sa ii arati nici compasiune,daramite respect,cu atat mai putin.
cu toate astea uneori te afli in fata unei asemena situatii si nu stii incotro s-o iei.
daca vecinul de scaun se va gandi ca sunt un pervers?
cum sa-mi placa o fiinta umana care imi demonstreaza,aparent,ca de fapt nu-si merita renumele?


intr-un amestec halucinant de erotism,sadism,si rautate filmul te pune pe ganduri inca de la primele sale secvente.
daca ai rabdarea de a-l "citi" pana la capat obtii si revelatia metamorfozei omului rau in cel bun.
nu m-am intrebat daca asta se datoreaza iubirii,constiintei sau pur si simplu hazardului.
avea vreun rost?
filmul,generic vorbind,este in fond doar o poveste......



si o sugestie pe care am desprins-o din concluzia unui blogger ce se referea la acest film care de fapt demoleaza cumva introducerea cu vecinul de scaun dar care si in opinia mea merita a fi luata in seama:
"Nu-l vedeti la mall in vreun multiplex duminica,sa va manance cocalarii floricele in cap tot filmul sau sa sorbecaie cico,ca se duce dreacu fix starea aia pe care filmul a fost gandit sa o creeze".


Niciun comentariu: