vineri, 24 septembrie 2010

La poalele vulcanului - Malcolm Lowry


 
un roman (in traducerea lui Ion Caraion) care l-a tentat pe John Huston intratat incat l-a ecranizat,si nu fara succes,imi permit sa adaug eu.
cartea o trec la categoria celor ce le citesti pe nerasuflate.
cu o tema ce nu-i tocmai la indemana sa o abordezi datorita complexitatii starilor sufletesti pe care trebuie sa le descrii (este vorba de un personaj din inalta societate,alcoolic) Lowry m-a cucerit prin stilul sau pe care l-am asimilat imediat ca fiindu-mi la indemana.




ca deobicei am gasit suportul de a o cumpara dupa ce am citit un fragment din roman in revista "SecolulXX", reperul multor achizitii intr-o perioada tulbure.
am auzit ca a fost reeditata in traducerea altei persoane.
poate intr-o zi am s-o recitesc in ultima sa varianta sa-i sesizez diferentele......


Niciun comentariu: