joi, 16 septembrie 2010

Procesul verbal - Jean-Marie Gustave Le Clézio




cum citisem ceva fragmente din primul sau roman in traducere romaneasca (Potopul) ce urma sa apara la Editura Univers in colectia "Romanul secolului XX" l-am rugat pe "nea Fanica" (fiecare institutie avea cate un "nea Fanica" ce aducea carti si dadeai banii la leafa) sa mi-o opreasca si mie.
cum niciodata nu ramaneam dator numai ce-l vad intr-o zi ca-mi baga (bine mascat intre niste
ziare,ca in ilegalitate) in sertar obiectul atat de mult ravnit.
am asteptat sa plece si apoi am deschis pachetul.







stupoare!
era altceva,ii zicea "Procesul verbal".
e drept ca autorul era acelasi,am crezut ca au schimbat cei de la editura titlul,abia dupa un timp aveam sa constat ca de fapt este un alt roman al sau.
l-am citit.
nu mi-a parut deloc rau ca am facut-o.
era exact pe gustul meu,calambururile,situatiile aproape de a friza absurdul,scrisul ce avea o tenta vecina cu oniricul m-a facut sa-l trec imediat la rubrica de scriitori preferati.
si nu am abdicat nici astazi de la idee,mai ales ca intre timp autorul s-a ales si cu Nobel-ul pentru literatura........





Niciun comentariu: