joi, 7 octombrie 2010

Casa verde - Mario Varga Llosa


numele acestui mare romancier sud-american imi evoca figura ce nu va avea egal in viata mea a celui mai rasat dintre prietenii mei.
n-am sa-i divulg numele caci este lipsit de importanta.
prin el am avut bucuria si prilejul de a ma apropia de aceasta fascinanta modalitate de a scrie care este literatura ce apartine continentului de mai jos de america.



intre primele carti pe care amicul meu mi le-a recomandat au fost si cele ale lui Llosa.
am cautat,din cate-mi amintesc,cu pasiune prin librarii cartile traduse in romaneste a mai multor scriitori sud-americani;Borges,Cortazar,Marquez,Bioy Casares......
Llosa a fost cel ce m-a facut sa abandonez trei sferturi din biblioteca ce o acumulasem pana la o anumita varsta cu mare truda,si nu mi-a parut deloc rau de hotararea luata.
astazi volumele ce le am pe rafturi ma reprezinta cu adevarat si fac din mine un umil si minuscul servitor al acestui dar pe care incet,incet incepem sa-l uitam,acela de a fi cititor de romane si nu de rezumate sau povesti rostite la gura sobei.



dintre scrierile sale m-am oprit la acest volum pentru ca poseda aerul pe care opera unui alt preferat al meu,este vorba de William Faulkner,il starneste in mintea cititorului.
cu un subiect exotic si lipicios romanul nu cred ca nu poate fi trecut la capitolul achizitii.
mi-am amintit astazi de aceasta carte citind cu mare satisfactie o stire ce spune ca Llosa a primit premiul Nobel pentru literatura pe anul 2010.
minunat!

Niciun comentariu: