sâmbătă, 30 iulie 2011

Andrei Tarkovski


de Tarkovsky imi amintesc atat de bine pentru ca este omul care m-a facut sa vad altfel un film.
atunci cand am vazut aproape interzis "Andrei Rubliov" am inteles menirea unui artist.
nu banii,nu asazisa libertate,nu confortul ofera cadrul.
ci un cu totul alt resort,unul interior,profund,inegalabil.
este harul pe care un pamant sterp,anodin,salbatic si aspru,cum este cel al marii Rusii il poate oferi unui om.
de fapt ce spun eu aici,nu pamantul ci insusi Dumnezeu l-a daruit cu har.



am vazut apoi alte si alte filme,unele mai vechi altele ce au urmat acestuia de care am amintit.
cateva dintre ele le am in format dvd,continui sa le vizionez nu pentru ca as fi obsedat,ci mai degraba pentru ca ceva din mine imi spune ca acolo in petecul acela de viata,care-i uneori ecranul unui televizor,se afla o parte a simtirii acestei lumi de care ma simt tot mai departat prin nenumaratele exemple ce din pacate nu-mi ofera momentul de a gandi altfel..........

Niciun comentariu: