joi, 7 iulie 2011

Calator prin Europa - Amsterdam 1


criza asta economica pe care o tot traversam de la o vreme si nu-i mai zarim capatul e buna si ea la ceva.
pentru un turist inrait ca mine este mana cereasca.
cu pretul unui bilet de avion pe ruta Bucuresti-Amtserdam poti calatori astazi si pana la Chicago.
si nu cu low-cost ci cu un avion de linie elegant si sigur,cu servicii la bord.....
ideea ca oferind o suta si ceva de Euro pot zbura pana la Londra sau Paris (si sa ma intorc,fireste) m-a facut sa-mi rezerv din timp bilete pe mai multe rute.
primul zbor a fost catre Amsterdam.



de ce toacmai acest oras?
pentru ca-mi place.
e simpul,nu?
are ceva in el care-l face de neegalat.
un soi de libertate pe care nu ai s-o intalnesti pe nicaieri.
l-am gustat de data asta in primavara cand nu-ti poate oferi prea multa culoare.
asta daca vorbesc de exterior caci culoare prezinta la orice pas.
cunoscand lectiile anterioare despre calatorie,smechereli locale si aflarea asa-ziselor
oportunitati,m-am intrecut pe mine in a exploata orice posibilitate de a plati cat mai putin pe servicii impuse si a-mi dirija banii spre ceea ce cred eu ca merita.
si fac asta nu din zgarcenie sau economie ci mai degraba din a-mi demonstra ca pot fi in stare sa ma chibzuiesc cat mai bine.



in loc de 30-35 de Euro dati pe taxi m-am suit frumusel in tren la Schiphol si in 15 minute eram in Central Station.
e adevarat ca tot atat am stat la coada ca sa iau bilet,dar ce mai conteaza,m-am bucurat ca am facut un gheseft.
in gara primul obiectiv a fost biroul de turism de unde m-am aprovizionat cu "Amsterdam Card".
e important daca vrei sa vezi multe si sa si calatoresti.
daca achizitionezi unul de trei zile ai rezolvat o sumedenie de probleme.
daca zabovesti mai mult in oras e bine sa-ti planifici riguros timpul caci nu poti beneficia de aceste servicii la nesfarsit.



odata validat cardul el incepe sa curga in granitele timpului cumparat.
ce bizar suna,timp cumparat.
dar asta faci.
ca unul ce am mai fost pe acolo am luat card-ul intr-o buna zi dupa ce imi revenisem dupa zbor si alergatura.
multi pleaca spre alte zari pentru orice altceva mai putin pentru a intra intr-un muzeu,o sala de spectacol sau loc public atragator.



este optiunea fiecaruia si nu o discut.
pentru mine esential este sa cunosc viata culturala a unui oras.
acolo ma regasesc eu,turistul.
in marea de oameni flamanzi de cunoastere si desfatare spirituala.
si n-as spune ca asta-mi dauneaza cumva,ba din contra.



2 comentarii:

George spunea...

Ce frumos e Amsterdam... Si ce frumoasa atmosfera pe blog, aici. Am lasat muzica pe fundal si am recitit totul.

Simpla si frumoasa postare.
P.S. Poza cu toate canalele vazute de sus e just stunning.

~Calatorii inspirationale!~

nemocapt spunea...

multumesc foarte mult pentru cele spuse.........