miercuri, 27 iulie 2011

Calator prin Europa - Amsterdam 5 (Muzeul Van Gogh)


sincer sa fiu ce m-a indemnat sa ma indrept spre muzeu (nu stiam ca acolo se afla) a fost parcul din fata sa.
ceva straniu,selenar,mi se infatisa in fata ochilor,copaci scheletici,ciudati ce se insirau intr-un perimetru presarat cu un pietris aproape alb,ireal ca impact asupra ochiului.
si undeva mai in spate am descoperit cladirea in care celebrul arhitect japonez Kisho Kurokawa si-a pus semnatura pe una din aripi,pusa la dispozitia publicului in anul 1999 ea este dedicata atat artei secolului XIX,pe simeze aflandu-se opere ale unor artisti impresionisti si post-impresionisti, prieteni sau contemporani cu artistul,cat si expozitiilor temporare.



cladirea principala,opera a arhitectului Gerrit Rietveld,a fost data in folosinta in anul 1973, trecerea dintre cele doua corpuri de cladire,cea veche si cea noua,a fost realizata conceptual de Martien van Goor.
opera lui Van Gogh se afla in mare parte in aceasta colectie,rand pe rand trecand prin fata exponatelor imi defilau prin memorie paginile monografiei ce o am in biblioteca.
sunt expuse mai mult de 200 de lucrari,pictura,desen,crochiuri si scrisori,prezentarea lucrarilor artistului facandu-se in functie de perioadele cele mai importante ale creatiei sale (in numar de cinci).


vizita in muzeu te face sa te intrebi cum de unii pot (nu stiu de ce dar mereu simt nevoia sa compar ceea ce este posibil in alta parte a lumii si la noi ca un facut,nu) iar muzeele noastre,multe dintre ele,arata ca vai de mama lor.
pentru cei ce se incumeta sa ajunga pana acolo sa-l viziteze le sugerez sa isi cumpere de la orice ghiseu WWW (Agentia Nationala Olandeza de Turism) un card ce le permite sa viziteze aproape orice muzeu din oras (daca imi amintesc bine,doar aici la Van Gogh si la Rijksmuseum am mai oferit din buzunar cate 3 Euro),mai sunt si alte facilitati dar nu le evoc acum nefiind legate de subiectul in sine.......


Niciun comentariu: