vineri, 8 iulie 2011

Maestrul si Margareta - Mihail Bulgakov


aceasta ciudata scriere am avut norocul s-o asimilez mai intai prin creatia unor nume ca Valeria Seciu si Stefan Iordache in montarea de exceptie a Catalinei Buzoinau din 1980 de la Teatrul Mic, pentru ca mai apoi sa-mi fac propria regie in clipa in care am citit si romanul.
am fost unul dintre cei ce au aplaudat cu sinceritate creatia lui Iordache aflat intr-una din cele mai faste perioade ale sale.
Hristos si Satana,iubirea si neputinta,binele si raul ni se infatiseaza in planuri paralele oglindind intr-un fel ireversibila schimbare a lumii.


fiecare are libertatea de asi alege singur favoritii si de a se pozitiona acolo unde crede ca se afla echilibrul pe care il ravnim din totdeauna.
Bulgakov si Margareta sa m-au insotit in permanenta,intr-un fel reprezinta ceea ce regasim in fiece zi in jurul nostru ; iubirea,imposibilul,credinta,intelepciunea,candoarea,neputinta.
ma regasesc in personajul lui Bulgakov pentru ca si eu la randu-mi am avut suisuri si coborasuri, iluzii si treziri la realitate precum Woland cel ce parca venind din Faustul lui Goethe il reprezinta pe Maestrul facator de minuni ce recurge la malefice malversatiuni.


Niciun comentariu: