duminică, 21 august 2011

COWBOY-UL DE LA MIEZUL NOPTII (Midnight Cowboy)


o stire citita de mine aiurea si servita de aceasta masinarie perfida ce este media ma pregateste pentru a face fata a inca unei tradari a destinului.
John Voight isi anunta drumul spre vesnicie.
Midnight Cowboy a fost primul meu film vazut la COS (in traducere aceste initiale insemnau Cinemateca de la Casa Oamenilor de Stiinta).
stiu ca nu-mi mai incapeam in piele de mandru ce eram de mine si imi spuneam in sinea mea ca "uite d'le ca am ajuns si sa ma numar printre cei doar cateva sute de romani care pot viziona un film adevarat".


armasarul high-life,cel ce penetra sistemul putred al inaltei societati americane,venit direct din obscura sa asezare natala de undeva de pe imensa intindere a Americii,impreuna cu intruchiparea perfecta a micului escroc de New York au reprezentat perechea ideala pentru un scenariu de film.
englezul John Schlesinger (din a carei filmografie aveam sa vad mai apoi printre altele si minunatul "Billy mincinosul") a surprins,in calitate de regizor,cu acuratete,atmosfera metropolei, redand-o cu mare finete privitorului.


intalnirea cu doi mari actori (erau tineri ca si mine pe vremea aceea),respectiv John Voight si Dustin Hoffman,mi-a prilejuit momentul sa admir inca din fasa talentul lor evident incat doar orb daca-i fi fost nu l-ai fi zarit.
anii '70 au reprezentat o perioada foarte frumoasa a cinematografiei de pretutindeni,si in mod firesc si acest film (realizat in 1969) se subsumeaza curentului.
emotionat,am luat aseara din raft dvd-ul si am revazut (pentru a cata oara nici numai stiu) pelicula.
minunat film,minunat.........



Niciun comentariu: