vineri, 5 august 2011

Metamorfoza - Franz Kafka


asa tare m-a impresionat nuvela asta incat m-am apucat sa discut cu o prietena despre ea.
si nu intelegea deloc ce mi-a venit sa-i spun o asemenea mare bazaconie.
cum adica sa ma trezesc intr-o dimineata ca sunt gandac?
dar de ce tocmai asta?
dintre toate vietatile pamantului tocmai la o astfel de insecta m-am oprit?
si a inceput sa-mi insire nume de carnivore,ierbivore,vertebrate si ne,vietati marine....
am stat si-am cugetat mai apoi de ce Kafka a ales tocmai un gandac pentru metamorfozare.


evident ca nu am gasit raspunsul,dar recitind scrierea mi-am dat seama de extraordinara capacitate a acestui om de a nascoci idei pe care mai nimeni nu si le-a inchipuit exista vreodata.
si l-am comparat cu marii inventatori ai celor utile omului cei ce-au descoperit hartia,roata, telefonul,curentul electric sau penicilina.
caci daca toate acestea sunt astazi de neconceput a nu le avea la indemana asa si scrierile sale,nu vad cum ar exista literatura suprarealista sau a absurdului fara proza lui Franz Kafka.

Niciun comentariu: