luni, 3 octombrie 2011

FELIX SI OTILIA


mi-am amintit de film vazand-o cu totul intamplator pe frumoasa Julieta Szonyi intr-o emisiune TV in care-si depana amintirile din anii de inceput ai carierei.
pentru mine filmul inseamna insa altceva decat decorativa actrita;imi amintesc cu exactitate jocul de-a dreptul exceptional al celor doi batrani ce animau casa din Bucuresti a familiei (iar aceasta calitate deriva dintr-un statut pe care acestia il aveau,erau neprofesionisti),precum si fabulosul rol facut de Gheorghe Dinica.
nu stiu cum a ales Iulian Mihu distributia,probabil dupa indelungi cautari,caci pe vremea aceea notiunea de "casting" nu era cunoscuta pe la noi.



si tot din memorie mai extrag si numele familiei Boruzescu (ea semna costumele,iar el decorurile si parca si rolul lui Felix) cea care nu mult dupa ce a fost turnat filmul avea sa se stabileasca in strainatate definitiv.
in urma cu ceva ani Radu Boruzescu a venit in tara cu prilejul unei festivitati,i s-a inmanat un premiu.


de ce vorbesc despre oameni si nu despre film?
pentru ca filmul mi-l amintesc vag,o sa-l caut prin magazine,poate dau de el.
dar oamenii ce i-am extras din memorie si sunt legati de aceasta pelicula raman acolo pentru totdeauna,de fapt asa si este firesc.....



Niciun comentariu: