sâmbătă, 1 octombrie 2011

ION MANDRESCU - Omul,Timpul,Spatiul



de Brancusi stie tot romanul,insa de Mandrescu putini au auzit pana acum.
este venerabil deja,nascut la Mihoveni (Suceava) in 1954 intr-o familie de tarani instariti.
printre oamenii care i-am cunoscut intr-o vreme se afla o fata a carei viata frenetica m-a atras fara sa-mi dau seama;este genul acela de om care cauta fara incetare frumosul dinprejurul sau.
ea a fost aceea care mi-a pus in brate un album Ion Mandrescu.
apoi fara sa caut ostentativ am inceput sa-i reperez lucrarile.
fie la Cotroceni,fie in spatii deschise.
cu o tehnica aparte avand in centrul lucrarilor sale roata sculptorul m-a castigat pentru ca este altfel.
tocmai pentru ca este asa ramane aproape un necunoscut publicului de la noi si in acelasi timp lucrarile sale razbat cu greu prin noianul de multe altele concepute in stilul traditional ce au avut intotdeauna priza la romanul iubitor de arta.
am avut onoarea de a fi intr-o dupa amiaza oaspetele sau in curtea atelierului de undeva de pe langa Foisor.
coplesit de ceea ce vedeam am stat retras intr-un colt si am privit.
nu ma mai saturam........


Niciun comentariu: