miercuri, 30 noiembrie 2011

Alexandru Tocilescu


"in noaptea aceasta am aflat ca l-ai urmat pe Cel de Sus.
scrisesem candva un text despre tine fara sa am curajul sa il public pe blog.
fac asta acum drept omagiu al intregii tale vieti.
Dumnezeu sa te odihneasca".



il cunosc fara sa ma cunoasca,de fapt vroiam sa spun ca nu numai "Toca" nu ma cunoaste ci foarte multi altii pe care,cu sau fara voia mea,intr-un anume moment al vietii i-am avut in preajma.
cel ce m-a facut sa fiu "langa" regizorul neconventinal ce inca era student la IATC ( a fost discipolul maestrului David Esrig) si care voia ca spectacolul sau sa aiba o coloana sonora deosebita a fost Serban Stanciulescu (intr-o zi am sa-i fac un portret acestui om ce pentru mine reprezinta prototipul insului facut sa scormoneasca in muntii de rahat ai lumii pentru a gasi acea stralucire fara de care existenta unui om poate fi definita ca searbada,se stiu putine,foarte putine lucruri despre el).
Toca voia pentru acea punere in scena (Sanziana si Pepelea) ceva special,voia ca studioul "Casandra" sa fie cuprinsa de sonoritati stranii,care sa se conjuge cu viziunea sa regizorala.


de altfel avea sa mai faca acest lucru si la alte spectacole,muzica fiind un argument scenic pe care l-a utilizat cu mare succes.
despre spectacol in sine nu-mi mai aduc aminte mare lucru,stiu insa ca avea o oarecare tenta de pamflet politic cu aluzii fine la anii aceia,anii '70).
nu stiu deasemeni daca pana la urma ceea ce am incercat impreuna cu Serban sa facem (sa aplicam spectacolului coloana sonora a unuia dintre albumele trupei britanice Pink Floyd) a si fost atasat textului,dar numai are importanta.
nu am vazut niciodata spectacolul,aveam o retinere pe care nu mi-am explicat-o nicicand.
in sinea mea sunt insa multumit ca de undeva din umbra am putut fi de folos acestui om minunat pe care-l pretuiesc foarte mult si a carui viziune despre teatru si viata imi este foarte apropiata pentru ca in mare parte coincide cu nazuintelor mele........



Niciun comentariu: