duminică, 4 septembrie 2011

Leonard Cohen


abia ce incepusem si eu sa incropesc o colectie muzicala.
era dificil sa te informezi despre noutatile ce apareau in lume si mai apoi si mai dificil sa intri in posesia lor.
norocos cum sunt,rezolvasem intr-un fel ambele probleme,nu am sa insist in privinta lor.
cu un catalog de discuri in fata,si evident cu un buget pe care mi l-am impus,am inceput sa fac o lista.
greu demers.
era prima mea comanda de discuri si nu-i cunosteam deloc soarta.
chiar imi vor sosi?
aia de la PIG RECORDS (companie americana) chiar ma vor lua in serios?



si inglodit de gandul ca poate va fi si prima si ultima dintre comenzi am facut si refacut lista aia o noapte intreaga.
pana la urma i-am desenat un contur,eram multumit de ce alesesem.
imi mai ramaneau necheltuiti cam un dolar si jumatate si a trebuit sa caut un titlu de umplutura, si m-am oprit la un ins de care nu auzisem,dar care avea o foarte buna recenzie a albumului, Leonard Cohen - Songs from a room.
si transportul a sosit,dupa luni de zile de asteptare,este adevarat.
si m-am bucurat peste masura de isprava mea.
ultimul dintre discurile ascultate din acel lot a fost Leonard Cohen.
si am ascultat,o data,de doua ori,de trei ori,de nenumarate ori.
eram vrajit.
de versuri,de muzica,de el ca om.


i-am citit poeziile,am citit despre sinuozitatile vietii sale zbuciumate,iar mai apoi am inceput sa-l inteleg cu adevarat,pretuindu-i si mai mult talentul.
pe omul Leonard Cohen l-am cunoscut cu adevarat in situatia in care am fost spectator al concertele sale,caci pe unde am fost si am avut ocazia sa-l vad,nu am ezitat s-o fac.
si l-am cocotat pe un piedestal de unde sa il privesc ca pe artistul care stie sa daruiasca,care stie sa fie smerit,care isi stie valoarea si harul.
nu-l pun in antiteza cu nimeni si cu nimic,i-as pangari aura,spun doar ca mereu voi face o plecaciune in fata maretiei acestui om.





Niciun comentariu: